Sanatatea angajatilor ocupa un loc esential in sporirea productivitatii unei companii. Protectia muncii Bucuresti este parte integranta din desfasurarea optima a proceselor de munca. Angajatorii trebuie sa ofere angajatilor conditii de maxima eficienta daca isi doresc sa nu exista nici un fel de imperdimente.
Serviciile de securitate au ca scop protejarea vietii si a sanatatii muncitorilor precum si prevenirea riscurilor de accidentare. Angajatorul are obligatia de a asigura o stare de securitate tuturor angajatilor. Evaluarea riscurilor va eprmite angajatilor sa adopte masurile adecvate de preventie si protectie.
Angajatorii au obligatia sa :
- previna aparitia riscurilor profesionale;
- informeze corect angajatii si sa le ofere echipamente de protectie.
- implementeze un sistem de management care sa permita aplicarea tuturor asurilor necesare.
In plus, este nevoie ca acestia sa identifice pericolele existente si sa stabileasca masurile de protectia a angajatilor. De asemenea, trebuie sa verifice daca masurile adoptate sunt cele corecte si sa confirme angajatorilor, ca s-au luat in calcul toti factorii relevanti, in acest sens.
Dintre activitatile de preventie si protectie amintim :
- identificarea pericolelor si evaluarea riscurilor
- elaborarea si actualizarea planului de prevenire si protectie;
- elaborarea de instructiuni proprii pentru a completa reglementarille de securitate generale
- propunerea atributiilor si raspunderilor in domeniul securitatii si sanatatii in munca si consemnarea acestora in fisa postului,
- verificarea insusirii si aplicarii masurilor de protectie prevazute de lege
- intocmirea unui necesar de documentatii specifice instruirii de protectia muncii Bucuresti
Angajatorii sunt obligati sa elaboreze un program de instruire-testare la nivelul companiei pe care o conduce si sa intocmeasca un plan de actiune. De asemenea, trebuie sa tina evidenta zonelor cu risc ridicat si sa stabileasca toate masurile de securitate la locul de munca;
Pentru ca angajatii sa faca fata cu brio solicitarilor impuse de un anumit job este nevoie ca un medic de medicina muncii, sa ii supuna unor teste de aptitudini si sa le faca un control psihologic periodic. De asemenea, angajatorii sunt datori sa verifice starea de functionare a sistemelor de semnalizare de urgenta si a sistemelor de siguranta, pentru ca in cazul in care apare vreun pericol oamenii sa isi poata salva viata.
Un personal desemnat din cadrul Inspectiei Muncii va face controale la locurile de munca si va informa angajatorii daca gasesc anumite deficiente pentru a se lua masurile necesare pentru remedierea acestora.
Accesati site-ul online www.protectia-muncii.org si colaborati cu persoane competente, care detinm o vasta experienta in serviciile de protectia muncii Bucuresti